Utvalget i hagemagasiner varierer kraftig fra sted til sted, og jeg har funnet ut at magasiner på iPad er et godt alternativ. Ikke bare kommer magasinet hjem til deg, men det er ofte billigere også.

På iPad lastes magasinene ned i appen som heter Aviskiosk. Gjennom denne appen kan du søke deg frem til mange ulike magasiner. Men hva skal du velge?

For å gjøre jobben litt lettere for deg, har jeg samlet noen av mine favoritter. De er, i prioritert rekkefølge:

Gardener´s world
Spinoff fra det populære programmet på BBC. Masse spennende hagestoff, og en fin «To do now»-seksjon. Bidrag fra Monty Don, Carol Klein og andre kjente hageentusiaster. Husk bare på at våren kommer litt senere her i nord enn i England, så det er verdt å legge en måned og to til «what to do now»-seksjonen… 😉

IMG_0114

Allt om trädgård og Fixa
Svenske magasiner som formidler hageglede og kunnskap. I Allt om trädgård finnes det også en seksjon med hagerelaterte aktiviteter som kan gjøres nå. Og kalenderen er hakket mer synkron med vårt klima.

Allt om trädgård forside
Allt om trädgård forside
Allt om trädgård
Allt om trädgård

Garden answers
Flott magasin med masse tips og inspirerende artikler.

Garden Answers
Garden Answers

Allers trädgård
Når jeg tenker på Allers, går assosiasjonen til min bestemor og farmor. Men dette bladet er hakket mer moderne, og også her kan du plukke opp nyttige tips.

Allers trädgård

Garden News
Engelsk ukeblad som utgis hver tirsdag. Litt «billigere» i formen enn de forrige. Mest interessant vår og sommer. Min hageheltinne Carol Klein har egen spalte i bladet.

Garden News

Amateur gardening
Engelsk ukeblad som utgis hver tirsdag. Litt «billigere» i formen enn de forrige. Mest interessant vår og sommer.

Amateur Gardening

Har du flere tips? Del gjerne i kommentarfeltet!

